Hoge & lage temperaturen test

  1. Schakel de 7EVEN First Edition E-step uit en plaats deze in de temperatuurtestkamer.
  2. Verlaag de temperatuur tot (-20 ± 2) °C en houd deze gedurende 72 uur aan.
  3. Verwijder na voltooiing van de test de 7EVEN First Edition E-step en laat deze 30 minuten op kamertemperatuur staan ​​voordat u hem inspecteert.
  4. Controleer of de 7EVEN First Edition E-step na de test normaal functioneert en of alle elektrische componenten naar behoren functioneren.

Batterij opladen & ontladen test

  1. Begintoestand: De batterij is volledig opgeladen.
  2. Stap 1: Plaats de batterij in een hoge temperatuurkamer bij -20 ± 3 °C en laat deze 24 uur staan.
  3. Ontlaadtest 1: Probeer de batterij te ontladen bij 0,5 °C met behulp van een ontlaadtester.
    Resultaat: De batterij activeert de oververhittingsbeveiliging en kan niet ontladen.
  4. Stap 2: Verlaag de kamertemperatuur tot -10 ± 3 °C en laat de batterij 2 uur staan.
  5. Ontlaadtest 2: Ontlaad de batterij opnieuw bij 0,5 °C met behulp van de ontlaadtester.
    Resultaat: De batterij ontlaadt normaal.

Stuur vermoeidheidstest

  1. Oefen een totale kracht van 200N uit op een punt 25mm van het uiteinde van de handgreep.
  2. Krachtrichting:
    Duwen: Vooruit en omlaag in een hoek van 45° ten opzichte van de horizontale lijn.
    Trekken: Achteruit en omhoog in een hoek van 45° ten opzichte van de horizontale lijn.
  3. Frequentie: < 3 Hz (minder dan 3 cycli per seconde).
  4. Definitie van de testcyclus: Eén voorwaartse duw + één achterwaartse trek = 1 cyclus.
  5. Totaal aantal testcycli: 50.000 herhalingen.

Remtest

  1. Testopstelling:
    • Monteer een contragewicht van 120 kg op de complete step.
    • Breng een belasting van 5 kg aan op 25 mm van het uiteinde van elke handgreep.
  2. Configuratie van de rollentestmachine:
    • Snelheid van de rol: 7 km/u
    • Diameter van de rol: 700 mm
    • Plaats drie gelijkmatig verdeelde blokken op de rol, elk met een hoogte van 15 mm.
  3. Uitvoering van de test:
    • Voer de test uit over een totale afstand van 720 km.
    • Inspecteer na afloop alle componenten en het gehele voertuig op eventuele afwijkingen.
    • Als er geen problemen worden gevonden, herhaal de test dan nog eens 50 km.

Bots test

  1. Plaats het maximale ontwerpgewicht van het vaste product in het midden van het pedaal.
  2. Rijd het hele voertuig vooruit met een snelheid van 2 m/s (7,2 km/u) en laat het voorwiel tegen een verticaal, vast obstakel botsen.
  3. Herhaal de bovenstaande stappen 3 keer.

Inspectievereisten na de test:

  1. 1. Inspectie van de voorwiel- en vorkconstructie:
    • Inspecteer na de test de voorwiel- en vorkconstructie.
    • Er mogen geen zichtbare scheuren of breuken in de vork of het voorwiel zitten.
  2. 2. Controle van de frame-integriteit:
    • Het frame mag geen scheuren of splinters vertonen.
    • Eventuele vervorming mag de accu niet aantasten en leiden tot gevaren zoals brand of explosie.
  3. 3. Exterieure en structurele componenten:
    • Er mag geen splintering van de externe kunststof onderdelen optreden.
    • Dragende structurele componenten mogen niet breken of barsten.

Hangend stuur test

  1. Oefen een belasting van 25 kg uit op 25 mm van het linker-/rechteruiteinde van de stuurbuis:
    • Richting van de krachtuitoefening:
    • Voorwaarts (recht voor het stuur)
    • Achterwaarts (recht achter het stuur)
    • Omhoog (verticaal boven het stuur)
    • Houd de kracht 5 minuten** aan en verwijder vervolgens de belasting.
  2. Oefen een belasting van 25 kg uit (verhoogd in stappen van 50 kg) op 25 mm van het linker-/rechteruiteinde van de stuurbuis:
    • Richting van de krachtuitoefening: Omlaag (verticaal onder het stuur).
    • Houd de kracht 5 minuten aan en verwijder vervolgens de belasting.

Valtest

  1. 1. Plaats het maximale draagvermogen van het product (120 kg) op het pedaal.
  2. Til het voorwiel 150 mm en het achterwiel 300 mm van de grond en laat het vervolgens los voor een vrije val.
    • Herhaal dit 3 keer.
  3.  Pas de hefhoogte aan: het voorwiel 300 mm en het achterwiel 150 mm van de grond en laat het vervolgens los voor een vrije val.
    • Herhaal dit 3 keer.

Verpakking vibratietest

  1.  Doel: Deze apparatuur is ontworpen om de trillings omstandigheden te simuleren die E-steps ervaren tijdens transport en om de duurzaamheid en betrouwbaarheid van hun buitenverpakking, componenten, apparaten en producten te testen.
  2. Functionaliteit: De testmachine kan verschillende trillings scenario’s nabootsen die zich tijdens transport kunnen voordoen, waaronder door de weg veroorzaakte schokken en trillingen tijdens het hanteren.
  3.  Evaluatiecriteria: Het product wordt beoordeeld op:
    • Trillings bestendigheid (vermogen om trillingen te weerstaan ​​zonder schade)
    • Structurele sterkte (robuustheid bij herhaalde belasting)

Motorrendement test

  1. Doel: Dit instrument is ontworpen om het uitgangsvermogen van elektromotoren te meten door het koppel en de rotatiesnelheid van de motor te berekenen.
  2. Meetmethode:
    • – Meet het uitgangskoppel en de rotatiesnelheid (RPM) van de motor.
    • Berekent het uitgangsvermogen op basis van deze parameters.
  3. Belangrijkste toepassingen:
    • Evalueert effectief de motorprestaties en bedrijfsomstandigheden.
    • Levert cruciale gegevens voor motoronderhoud en prestatie-optimalisatie.