Hoge & lage temperaturen test
- Schakel de 7EVEN First Edition E-step uit en plaats deze in de temperatuurtestkamer.
- Verlaag de temperatuur tot (-20 ± 2) °C en houd deze gedurende 72 uur aan.
- Verwijder na voltooiing van de test de 7EVEN First Edition E-step en laat deze 30 minuten op kamertemperatuur staan voordat u hem inspecteert.
- Controleer of de 7EVEN First Edition E-step na de test normaal functioneert en of alle elektrische componenten naar behoren functioneren.
Batterij opladen & ontladen test
- Begintoestand: De batterij is volledig opgeladen.
- Stap 1: Plaats de batterij in een hoge temperatuurkamer bij -20 ± 3 °C en laat deze 24 uur staan.
- Ontlaadtest 1: Probeer de batterij te ontladen bij 0,5 °C met behulp van een ontlaadtester.
Resultaat: De batterij activeert de oververhittingsbeveiliging en kan niet ontladen. - Stap 2: Verlaag de kamertemperatuur tot -10 ± 3 °C en laat de batterij 2 uur staan.
- Ontlaadtest 2: Ontlaad de batterij opnieuw bij 0,5 °C met behulp van de ontlaadtester.
Resultaat: De batterij ontlaadt normaal.
Stuur vermoeidheidstest
- Oefen een totale kracht van 200N uit op een punt 25mm van het uiteinde van de handgreep.
- Krachtrichting:
Duwen: Vooruit en omlaag in een hoek van 45° ten opzichte van de horizontale lijn.
Trekken: Achteruit en omhoog in een hoek van 45° ten opzichte van de horizontale lijn. - Frequentie: < 3 Hz (minder dan 3 cycli per seconde).
- Definitie van de testcyclus: Eén voorwaartse duw + één achterwaartse trek = 1 cyclus.
- Totaal aantal testcycli: 50.000 herhalingen.
Remtest
- Testopstelling:
- Monteer een contragewicht van 120 kg op de complete step.
- Breng een belasting van 5 kg aan op 25 mm van het uiteinde van elke handgreep.
- Configuratie van de rollentestmachine:
- Snelheid van de rol: 7 km/u
- Diameter van de rol: 700 mm
- Plaats drie gelijkmatig verdeelde blokken op de rol, elk met een hoogte van 15 mm.
- Uitvoering van de test:
- Voer de test uit over een totale afstand van 720 km.
- Inspecteer na afloop alle componenten en het gehele voertuig op eventuele afwijkingen.
- Als er geen problemen worden gevonden, herhaal de test dan nog eens 50 km.
Bots test
- Plaats het maximale ontwerpgewicht van het vaste product in het midden van het pedaal.
- Rijd het hele voertuig vooruit met een snelheid van 2 m/s (7,2 km/u) en laat het voorwiel tegen een verticaal, vast obstakel botsen.
- Herhaal de bovenstaande stappen 3 keer.
Inspectievereisten na de test:
- 1. Inspectie van de voorwiel- en vorkconstructie:
- Inspecteer na de test de voorwiel- en vorkconstructie.
- Er mogen geen zichtbare scheuren of breuken in de vork of het voorwiel zitten.
- 2. Controle van de frame-integriteit:
- Het frame mag geen scheuren of splinters vertonen.
- Eventuele vervorming mag de accu niet aantasten en leiden tot gevaren zoals brand of explosie.
- 3. Exterieure en structurele componenten:
- Er mag geen splintering van de externe kunststof onderdelen optreden.
- Dragende structurele componenten mogen niet breken of barsten.
Hangend stuur test
- Oefen een belasting van 25 kg uit op 25 mm van het linker-/rechteruiteinde van de stuurbuis:
- Richting van de krachtuitoefening:
- Voorwaarts (recht voor het stuur)
- Achterwaarts (recht achter het stuur)
- Omhoog (verticaal boven het stuur)
- Houd de kracht 5 minuten** aan en verwijder vervolgens de belasting.
- Oefen een belasting van 25 kg uit (verhoogd in stappen van 50 kg) op 25 mm van het linker-/rechteruiteinde van de stuurbuis:
- Richting van de krachtuitoefening: Omlaag (verticaal onder het stuur).
- Houd de kracht 5 minuten aan en verwijder vervolgens de belasting.
Valtest
- 1. Plaats het maximale draagvermogen van het product (120 kg) op het pedaal.
- Til het voorwiel 150 mm en het achterwiel 300 mm van de grond en laat het vervolgens los voor een vrije val.
- Herhaal dit 3 keer.
- Pas de hefhoogte aan: het voorwiel 300 mm en het achterwiel 150 mm van de grond en laat het vervolgens los voor een vrije val.
- Herhaal dit 3 keer.
Verpakking vibratietest
- Doel: Deze apparatuur is ontworpen om de trillings omstandigheden te simuleren die E-steps ervaren tijdens transport en om de duurzaamheid en betrouwbaarheid van hun buitenverpakking, componenten, apparaten en producten te testen.
- Functionaliteit: De testmachine kan verschillende trillings scenario’s nabootsen die zich tijdens transport kunnen voordoen, waaronder door de weg veroorzaakte schokken en trillingen tijdens het hanteren.
- Evaluatiecriteria: Het product wordt beoordeeld op:
- Trillings bestendigheid (vermogen om trillingen te weerstaan zonder schade)
- Structurele sterkte (robuustheid bij herhaalde belasting)
Motorrendement test
- Doel: Dit instrument is ontworpen om het uitgangsvermogen van elektromotoren te meten door het koppel en de rotatiesnelheid van de motor te berekenen.
- Meetmethode:
- – Meet het uitgangskoppel en de rotatiesnelheid (RPM) van de motor.
- Berekent het uitgangsvermogen op basis van deze parameters.
- Belangrijkste toepassingen:
- Evalueert effectief de motorprestaties en bedrijfsomstandigheden.
- Levert cruciale gegevens voor motoronderhoud en prestatie-optimalisatie.